Welkom op onze blog. Hier kan je het doen en laten in en rond ons gezin volgen. Omdat wij nog al een grote familie hebben, kan iedereen op deze manier een beetje up to date blijven. Veel leesplezier !

dinsdag 11 januari 2011

28 weken zwanger

Vrijdag waren we al  28 weken zwanger!
Het einde begint dichter en dichter te komen terwijl we soms zelfs nog niet eens beseffen dat er werkelijk nog een baby bij komt!
De aftelkalender word korter en korter ...

Deze nacht hebben we op spoed gezeten.
Ik kreeg opeens enorme pijn in mijn rug, wist met mezelf geen blijf en we zijn dan naar de huisarts van wacht geweest. Die verwees ons door naar spoed omdat ze dacht aan een niersteen.
Gelukkig was het dat niet maar volgens hun wel een urinewegeninfectie.
Ik heb een spuit en baxters tegen de pijn gekregen en vandaag zou ik een antibioticakuur moeten starten.

Vandaag moesten we op controle bij de gyn.
Opgestaan met niks pijn.
Heel het verhaal tegen de gyn verteld en hij belt het ziekenhuis op omdat hij het niet kunnen vind dat ze hem of een assistent van gyneacologie niet verwittigd hebben. Hij zei heel serieus: ik dien een klacht in! Die dokter start zomaar een antibioticakuur en dat kan niet zonder mijn weten + bij elke spoedopname moet er ook gekeken worden naar de baby! Onze mond viel open. Geweldige kerel is het toch? En dan snap ik niet dat sommigen vinden dat je maar een nurmmer bij hem bent. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik denk dat wij ondertussen een iets 'persoonlijkere' relatie met hem hebben maar toch ... het geeft een leuk gevoel als je dokter voor je opkomt!
Hij  heeft dan ook nog eens mijn urine nagekeken en daar was opeens geen infectie meer in te zien?
Hij zei ook moest het werkelijk zo een infectie zijn zoals ze op spoed beweerden dan moest ik koorts hebben en zeker vandaag nog pijn. Hij heeft een staaltje naar het lab gestuurd en vrijdag moet ik bellen voor de uitslag. Voorlopig geen antibiotica dus!

Het onderzoek van ons beebke verliep perfect! Ikzelf ben een kg afgevallen, lang leve ziek zijn!
Ons spookje daarintegen doet het geweldig! 1200 gram al dus dat wil zeggen voorlopig NIKS groeiachterstand!

Ik ben nu in totaal 2 kg bij :-)
Dat zal nu wel beginnen stijgen ....

En vanaf nu moeten we al binnen 3 weken terug op controle, toch wel uit voorzorg om op tijd een groeistop te constateren.

Maar voorlopig .... is alles perfect!

(buikfoto volgt nog, eigen pc is gecrashed ....)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten